Ohjeita kuvien käytöstä, lehdistötiedote sekä kuvapankki

Yleisiä ohjeita

Tällä sivulla olevaa kuvamateriaalia saa vapaasti käyttää ja jakaa sekä markkinointitarkoituksiin että omaan viihdekäyttöön. Kuvien tulee kuitenkin käyttötarkoituksesta riippumatta pysyä sellaisina, kuin ne tällä sivulla on esitetty. Olipa kuvan julkaisupaikka sitten yksityinen tai kaupallinen, tulee kuvien yhteydessä myös mainita Jäniksen vuosi, Kalle Kaskinen tai Sampo Virmasalo. Kuvia ei saa käyttää mihinkään Jäniksen vuotta, Kallea, Sampoa tai yhteistyökumppaneitamme halventavaan tarkoitukseen (kritiikkiä ei lasketa halventavaksi tarkoitukseksi, kunhan se ei mene henkilökohtaisuuksiin). Pidetään ns. hyvä maku suussa näissä hommissa!

Mikäli tarvitset käyttöösi suurempia kuvia, ole hyvä ja ota yhteyttä sähköpostitse.

Esimerkkitilanteita:

1) Maija 21v tuntisi nukkuvansa yönsä turvallisemmin, jos hänen tyynyliinassaan olisi kuva Samposta Skrama -veitsi kädessään. Maija on näppärä nainen ja tallentaa kuvan, ottaan tyynyliinan laukkuunsa, kävelee lähimpään printtauksia tekevään yritykseen ja teettää tuon himoitsemansa tyynyliinan. Maija saa tehdä tämän. Eikä joudu tässä tapauksessa edes välttämättä kirjoittamaan ’Sampo Virmasalo’ tuon hienon kuvan alle…ihan vain hämminkien välttämiseksi.

2) Yritys X etsii itselleen ideaa uuteen logoon. X:n liiketoiminta painottuu kanien ruokintalaitteiden kehittämiseen. X:n käyttämän mainostoimiston AD on seurannut Jäniksen vuosi -toimintaa ensimmäisestä päivästä lähtien ja päättää rosvota tuon komean Ilkka -jänön kuvan ja lätkäisee alle tekstin Yritys X. Tätä ei saa tehdä…tietenkään.

3) Suomen kuvalehti tekee jutun Jäniksen vuodesta ja haluaa Kuvan Kallesta kanteen. Haastattelun yhteydessä toimittaja unohtaa napata kuvan Kallesta ja käykin nokkelana kaverina kopsaamassa mielesensä otoksen janiksenvuosi.net/media -sivulta. Lehden pääotsikko ”Jäniksen vuosi – historian paras 4-osainen videosarja Ivalojoen kullankaivuusta. Henkilökuvassa: Kalle Kaskinen.” Tämä on sallittua.

Jos jotain kysyttävää sallituista käyttötavoista jäi – ota yhteyttä sähköpostitse!

Lehdistötiedote

Julkaisuvapaan lehdistötiedotteen voit ladata tuosta: Jäniksen vuosi -lehdistötiedote

Kuvapankki